2022, here we come!
Eind december, alweer een jaar voorbij. Een jaar waarin Covid-19, zowel zakelijk als privé, nog steeds een (te) grote rol heeft gespeeld. Een jaar dat zowel uitdagingen als nieuwe inzichten bracht. Konden we als LOSNING ICT het serviceniveau vasthouden met het advies om zoveel mogelijk thuis te werken. En zeker zo belangrijk, de teamspirit hoog houden waarbij de collega's die op kantoor werken zich veilig voelen en de collega’s thuis, zich blijven zien als onderdeel van het team. Michel Spiekhout, eigenaar en Adviseur Cloud werkplek kijkt terug op 2021 en werpt een blik vooruit op het nieuwe jaar.
Focus op service
Michel: "Focus op service is sinds de start van LOSNING één van de belangrijkste pilaren waar we ons als ICT-bedrijf op willen onderscheiden. Het analyseren van ons serviceniveau en het verbeteren waar mogelijk is een jaarlijks terugkerende doelstelling, ook in het jaar waarbij op kantoor zijn niet vanzelfsprekend is.”
Processen zijn aangepast om sneller en effectiever onze klanten te ondersteunen. Dat heeft zich vertaald in een zeer positieve review score voor onze Servicedesk. Met een gemiddelde score van 4.9/5 hebben we laten zien dat ook in tijden van Covid-19 met opgelegde beperkingen ons serviceniveau staat en zekerheid biedt aan onze klanten.
Focus op dataveiligheid
Een ander aandachtspunt afgelopen jaar was dataveiligheid. De stijgende trend waar bedrijven slachtoffer zijn van cybercriminaliteit is alleen maar steiler geworden. Ten onrechte denken veel Mkb-bedrijven dat zij geen doelwit zijn. Recent onderzoek wijst echter uit dat 30% van de Mkb-bedrijven al met cybercrime te maken heeft gehad.
Michel: ”Proactief en preventief, dataveiligheid nemen wij zeer serieus. Zowel intern, als naar onze klanten, zowel technisch als informatief."
Optimalisatie en waar nodig aanpassen van de techniek is een dagelijks focuspunt. Onze zwaarbeveiligde datacenters voldoen aan de strengste normen. LOSNING ICT heeft ook dit jaar de ISO27001 certificering behaald, een waarborg dat de gegevens van onze klanten bij ons in veilige handen zijn.
Michel: “Met het delen van kennis willen we onze expertise inzetten om de online veiligheid te verbeteren.
Recent voorbeeld is het webinar dat we georganiseerd hebben: Dataveiligheidslessen van een ethische hacker. Een informatief webinar met zeer bruikbare tips waarmee je online veiligheid direct opgeschroefd is naar zeker 85%. Wil je de replay ontvangen, stuur dan even een e-mail aan info@losning.nl .
Focus op duurzaamheid
Niet alleen het optimaliseren van service en dataveiligheid blijven punten van aandacht in 2022, ook duurzaamheid zien wij als een noodzakelijk aandachtspunt in ICT.
"Michel: “Ons kantoor is volledig voorzien van ledverlichting en ons wagenpark is geheel hybride, daarmee voldoen we, vinden wij zelf, aan de basisnorm. Onderscheidend is dat onze datacenters voor 98% gekoeld worden door buitenlucht, een enorme energiebesparing.“
In 2022 is het doel nog inzichtelijker te maken waar wij, als ICT-bedrijf, duurzamer kunnen worden voor onszelf en voor onze klanten. Wij geloven dat digitalisering een positieve bijdrage kan leveren aan de ecologische footprint van bedrijven en willen hier meer aandacht aan geven. Verder zien we met onze innovatieve, gespecialiseerde werkplekken en met name Grafische (BIM) Cloud werkplekken veel groeimogelijkheden. Zeker nu thuis of op locatie (samen)werken in 'het nieuwe normaal' een vaste plek heeft gekregen. Maar het belangrijkste blijft ons team en de samenwerking met onze klanten. Welke dienst je ook levert of welk product je verkoopt, wij geloven in de interactie tussen mensen en de persoonlijke basis van vertrouwen. Ook in 2022 blijft klantrelatie en klanttevredenheid het centrale kernpunt in alles wat we doen.
Namens LOSNING ICT wens ik ieder een succesvol, inspirerend en vooral gezond 2022 toe.
Michel Spiekhout