Menu
info@losning.nl 088 567 6464 Klantportaal Ondersteuning op afstand

Ook in 2023 is de focus dataveiligheid

Het einde van december, een mooi moment om terug te kijken naar het afgelopen jaar en een blik vooruit te werpen op wat komen gaat.

Vorig jaar in deze periode schreef ik mijn bericht vanuit huis. Thuiswerken, afstand houden, mondkapjes, avondklok, het lijkt allemaal alweer zo lang geleden. Natuurlijk zijn we allemaal blij dat we dit jaar als vanouds groots kunnen uitpakken, zonder beperkingen, waar je maar wil.

Maar, andere uitdagingen houden ons bezig. Een oorlog die direct invloed heeft op onze energievoorziening en een grote impact heeft op de inflatie in ons land. Discussies over stikstof en CO2 uitstoot, klimaatverandering. De bewustwording van onze eigen bijdrage aan verduurzaming is afgelopen jaar gegroeid. We zetten de kachel een graadje lager, laten de auto vaker staan en met velen zijn we bewuster gaan consumeren.

Ook wij, als ICT leverancier kijken naar de duurzaamheid van onze diensten. Datacenters hebben vaak een negatief imago. Energieslurpers, grootwaterverbruikers, verspilling van bouwgrond. Toch zijn juist datacenters koplopers in duurzame innovatie. 88% van de energie van een datacenter wordt nu al duurzaam opgewekt en dit cijfer groeit nog steeds. Onze datacenters voldoen aan de ISO14001 Milieumanagement en ISO50001 Energiemanagement normeringen.

Omdat het verbruik van een datacenter over meer gebruikers wordt, draagt het juist bij aan het stabiliseren van het energieverbruik van de snelgroeiende IT-sector.  Wil je meer weten over dit onderwerp? We schreven er recent een interessant artikel over: Hoe duurzaam is een datacenter?

Blog | Ook in 2023 focus op dataveiligheid | eindejaar | LOSNING

Ook in 2023 is de focus dataveiligheid

Blikken we vooruit dan is onze focus in 2023 wederom gericht op dataveiligheid. Alleen al in het tweede kwartaal van 2022 steeg het aantal meldingen van cybercriminaliteit met 40% ten opzichte van het tweede kwartaal het jaar ervoor. (bron Emerce). Een zorgwekkende ontwikkeling.

Een aantal van onze klanten heeft afgelopen jaar een phishingtest ondergaan. Met o.a. deze service willen we onze klanten ondersteunen in het versterken van hun eigen dataveiligheid en het vergroten van de bewustwording ervan. In 2023 zullen wij ons blijven ontwikkelen in innovatieve, technische oplossingen om de kans slachtoffer te worden van deze vorm van criminaliteit, tot een minimum te beperken.

En verder

Ook in 2022 zijn we als LOSNING ICT gegroeid. Bestaande klanten die hun diensten hebben uitgebreid. Nieuwe klanten die gekozen hebben voor onze mogelijkheden en service.  En, nieuwe collega’s die ons team zijn komen versterken. Ons goede voornemen is hetzelfde als vorig jaar; ook in 2023 willen we als team minimaal de 4,9/5 sterren, die we van onze klanten krijgen op het gebied van serviceniveau, evenaren. Het nieuwe Servicedesk ticketsysteem gaat ons daar zeker bij helpen.

Namens het hele LOSNING ICT team, wens ik iedereen een heel gezond en voorspoedig 2023!

Michel Spiekhout

Gerelateerde berichten
NIS2: Wat is het en waarom is het belangrijk | LOSNING ICT

NIS2: Wat is het en waarom is het belangrijk

Toenemende dreigingen en de enorme afhankelijkheid van digitalisering heeft de Europese Unie doen besluiten om de bestaande NIS te vervangen met een nieuwe...

Lees meer
Cloud en VDI als kans voor systeembeheerders| LOSNING ICT

Cloud en VDI helpen systeembeheerders en IT-managers aan ‘nieuwe baan’

Als ICT-dienstverlener let je op wat je klanten bezighoudt. Zo horen wij links en rechts dat systeembeheerders en IT-managers vrezen voor hun baan. Vanwege de...

Lees meer
Disaster recovery | 4 redenen waarom het belangrijk is | ICT

Wat is disaster recovery en 4 redenen waarom je het nodig hebt.

Organisaties genereren, verwerken en bewaren meer data dan ooit tevoren. Een calamiteit zoals een natuurramp, een cyberaanval of technisch falen, kan enorme...

Lees meer